El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) mostra el seu suport total als treballadors d’El Periódico de Catalunya davant l’immobilisme de l’empresa en la negociació de l’ERO que el Grupo Zeta va formalitzar dies enrere. El trencament de les negociacions produït ahir la nit és resultat de la inflexibilitat dels directius del diari per trobar una sortida consensuada amb el comitè d’empresa.

El pròxim dissabte 7 d’abril acaba el període de consultes per a l’ERO. El sindicat considera que hi ha prou marge per recuperar unes negociacions que si no es produeixen, tothom en sortirà perjudicat. Les poques ofertes que ha presentat l’empresa en els darrers dies s’acosten més a la burla que a un intent sincer de desbloquejar la situació. Compartim el punt de vista dels treballadors que les dimensions de l’ERO tal com el planteja Grupo Zeta, acosten el diari a un carreró sense sortida i suposen un cop brutal a una plantilla que ha fet molts esforços de tota mena per fer-lo viable tant periodísticament com econòmicament.

Per aquesta raó, l’SPC dóna el seu suport a les accions i mobilitzacions que els treballadors d’El Periódico de Catalunya vulguin impulsar en defensa dels seus llocs de treball, d’unes condicions laborals i professionals dignes i pel manteniment d’una capçalera per la qual els directius semblen mostrar molt poca estima.

El sindicat ha estat al seu costat en els darrers mesos en les negociacions i en les mobilitzacions que hi ha hagut fins ara i ho seguirà estant en defensa d’un periodisme digne i de qualitat. L’SPC és solidari amb les 177 persones amenaçades de ser acomiadades i amb la resta de les prop de 400 que treballen al rotatiu i reclama de nou al Grupo Zeta propostes reals, viables i sinceres que minimitzin al màxim el drama que suposa l’aplicació d’un Expedient de regulació d’ocupació

5 d’abril de 2018