A proposta de la FeSP, els seus candidats es comprometen a defensar a Europa el periodisme, la llibertat d’informació, el pluralisme i els drets d’autoria

El PSOE, Izquierda Unida – Iniciativa per Catalunya Verds (La Izquierda Plural ) i Podemos han assumit i donen suport al ‘Manifest dels periodistes’ per la recuperació de la llibertat i el pluralisme dels mitjans a Europ , que ha elaborat i difós la Federació Europea de Periodistes (FEP). Aquesta organització pertany a la Federació Internacional de Periodistes (FIP), amb 600.000 afiliats en més d’un centenar de països.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP ) – que pertany a la FEP i a la FIP – va enviar l’esmentat manifest a totes les candidatures amb representació al Parlament Europeu i a altres que es presenten per primera vegada, i els va demanar que l’assumissin. Les tres candidatures esmentades han comunicat a la FeSP que donen suport aquest text i es comprometen a defensar les propostes a la Cambra europea. El PP i altres partits no han respost ni inclouen cap proposta sobre la informació i el periodisme en els seus programes electorals.

En el manifest, que la FeSP comparteix i assumeix plenament, s’indica: “Avui dia, en el nostre continent, la llibertat dels mitjans, el pluralisme i la independència dels periodistes estan amenaçats cada vegada més per les pressions polítiques i econòmiques, així com per la globalització del sistema mediàtic”.

“Els drets laborals dels periodistes estan constantment qüestionats i les condicions de treball es degraden sense fre, la qual cosa comporta un declivi qualitatiu dels continguts informatius que provoca una pèrdua de confiança dels ciutadans en la informació i en els periodistes”, afegeix el manifest.

En aquest text es plantegen 38 propostes sobre la independència dels periodistes, el pluralisme informatiu, drets sindicals, respecte als drets d’autoria i a les condicions laborals, transparència, seguretat dels informadors i defensa del periodisme i el seu futur com un bé públic.