Última setmana per presentar candidatures a la VIII edició del certamen internacional que convoca el Sindicat de Periodistes d’Andalusia. Està dotat amb 2.500 euros.

El pròxim 6 març es tanca el termini per a la preentació de candidatures al VIII Premi Internacional de Periodisme Julio Anguita Parrado que convoca el Sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA) i la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), en record del periodista cordovès mort a l’Iraq el 7 d’abril de 2003. El guardó, que està dotat amb 2.500 euros i una escultura commemorativa, compta amb el patrocini de l’Ajuntament i la col·laboració de la Universitat de Còrdova i del Parc Joier i l’Escola de Joieria de Còrdova.

El Premi Julio Anguita Parrado té com a objectiu reconèixer a periodistes de qualsevol nacionalitat amb una trajectòria professional brillant, compromesa amb la defensa dels drets humans, o bé d’organitzacions o entitats periodístiques, que hagin realitzat treballs en zones en conflicte bèl·lic o d’especial violència social.

El jurat de la vuitena edició del Premi Julio Anguita Parrado està integrat pels periodistes Juan Cruz, adjunt a la direcció d’El País; Rosa Maria Calaf, periodista de llarga trajectòria professional com a corresponsal de TVE; Pilar Vergara, directora dels serveis informatius de Canal Sur TV; Maria del Mar Ramírez, degana de la Facultat de Comunicació de la Universitat de Sevilla, i Luis Medina, professor de la Universitat de Còrdova. Com a representant de la família serà al jurat Julio Anguita González i per part del Sindicat de Periodistes d’Andalusia, la seva secretària general, Lola Fernandez Palenzuela, que actuarà com a secretària del jurat, amb veu però sense vot.

Les candidatures que es presentin han d’anar acompanyades d’una memòria motivada del o la periodista proposat com a candidat o candidata o de l’organització, així com del seu currículum i de qualsevol documentació escrita, gràfica o audiovisual, o enllaços a les mateixes, que es considerin oportunes per a l’acreditació de mèrits. També s’haurà d’incloure el telèfon i una adreça de correu electrònic de la persona o organització que es proposa com a mereixedora del Premi.