El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) va assistir ahir a l’acte d’inauguració del Festival de Cinema i Drets Humans de Barcelona per tal de donar suport al certamen. El Festival celebra enguany la seva setzena edició i va començar ahir amb el passi de la pel·lícula Badiucao, el arte de la disidencia, que va comptar amb la presència d’aquest artista xinès, un dels emblemes de la dissidència contra el règim de Xi Jinping.

El festival està dirigit per Toni Navarro que en l’acte d’inauguració va denunciar el pirateig de la seva pàgina web així com diverses amenaces de què han estat objecte. L’SPC rebutja aquests atacs i mostra la seva solidaritat amb els organitzadors del certamen. El sindicat no pot ser aliè a una iniciativa que té els drets humans com a temàtica principal atès que el dret a la informació de la ciutadania és un dels més importants. Si es repassa la programació, es pot comprovar ben aviat com diverses propostes entren més o menys de ple en aquesta qüestió com, sense anar més lluny, la pel·lícula amb la qual s’ha estrenat l’edició d’enguany.

Badiucao, el arte de la disidencia es pot veure també aquest dissabte 16 de novembre als cinemes Texas. En el 30è aniversari de la massacre de la plaça Tiananmen, el juny de 1989, l’artista xinès exiliat a Austràlia Badiucao protesta clandestinament contra les vulneracions dels drets humans per part de la Xina i, en concret, l’ocultació de l’horrible matança d’estudiants innocents. La pel·lícula està dirigida per l’australià Dan Ben-Moshe. A banda dels cinemes Texas, també col·laboren amb el certamen la Filmoteca de Catalunya i els Cinebaix Sant Feliu.