Els treballadors del diari SPORT han enviat un escrit al president del grupo Z, Antonio Asensio, en el qual exigeixen «la dimissió, o en el seu defecte, el cessament immediat» del director del rotatiu, Ernest Folch. Aquesta petició va ser aprovada en l’assemblea celebrada el 20 de juny passat i en la votació hi van participar 59 persones, que suposen una participació del 78,66%. Van haver-hi 48 vots a favor de la dimissió (81,35%), 6 en contra (10,16%) i 5 abstencions (8,47%).

En la consulta realitzada a la plantilla aquest 20 de juny, «en la qual va aconseguir a participar el 79% del personal malgrat les coaccions, pressions i impediments irracionals exercits des de la direcció general del diari per coartar la nostra voluntat d’expressar opinió, i de la vulneració sistemàtica dels drets sindicals dels legals representants dels treballadors, el 81,35% de la plantilla va votar en contra del Director, assumint la necessitat d’un relleu en la direcció», una circumstància, destaca el comitè «inèdita en els més de 37 anys d’història de l’SPORT».

Finalment, els treballadors mostren a Asensi la seva confiança «que sabrà valorar el que aquesta irreversible situació significa per a la viabilitat futura de l’SPORT, ja que la pèrdua de confiança en el senyor Folch, i el nul lideratge que representa a ulls de la plantilla, posa en evidència una situació insostenible.»

El comitè d’empresa també ha dirigit un escrit al mateix Asensio, i als consellers delegats del grup, Agustín Cordón i Conrado Carnal, denunciant a la Direcció «per les represàlies, coaccions i pressions patides després de la vaga dels dies 15 i 16 de maig».