Han estat detinguts a casa seva per suposats desordres públics i calúmnies a la policia. Les dues organitzacions exigeixen que el jutge aclareixi els fets el més aviat possible.

La Policia Nacional ha detingut al seu domicili de Madrid al fotògraf Raúl Capin, col•laborador de Diari Digital DID) i de Mundo Obrero, i li ha traslladat a dependències policials per prendre-li declaració. L’acusen d'”atemptat a l’autoritat”, perquè suposadament va agredir un agent durant una manifestació de les denominades “Marees ciutadanes” el passat 23 de febrer, i de desordres públics el 25 d’abril últim, mentre feia el seu treball professional en la convocatòria “Envolta el Congrés”. El fotògraf, que en diverses manifestacions ha estat identificat pels agents i ha vist obstaculitzat el seu treball professional, nega aquestes acusacions.

Altres fotògrafs que han acudit a aquestes dependències policials, en solidaritat amb el seu company, han explicat que Raúl Capin fotografiar en una d’aquestes protestes a uns policies de paisà mentre detenien un jove i consideren que per això pot haver estat detingut.

La Policia també ha acudit al domicili del fotògraf Adolfo Luján, col•laborador de Spanish Revolution que estava al costat de Capin a la manifestació, i l’ha detingut i traslladat a les mateixes dependències policials. L’acusen d’haver difós calúmnies contra la policia a través d’Internet.

Entre els fotògrafs ha causat sorpresa que, mesos després d’aquestes manifestacions, els agents hagin acudit als domicilis d’aquests fotoperiodistes per detenir-los, en comptes d’enviar-los una citació perquè vagin a declarar com ha passat en altres ocasions.

El Sindicat de Periodistes de Madrid (SPM) i la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) exigeixen la llibertat dels dos detinguts i que la Justícia aclareixi els fets amb la màxima urgència.

Un cop més, la FeSP i l’SPM recorden que els agents policials estan obligats a vetllar pel manteniment de l’ordre públic, però sense obstaculitzar el treball dels informadors, com passa en manifestacions de Madrid i Barcelona cada vegada amb més freqüència, sinó facilitant-los la tasca perquè puguin complir amb la seva obligació constitucional d’informar de manera veraç a la ciutadania.

22 de maig de 2013