El comitè d’empresa de TV3 ha informat que «la CCMA persisteix en les accions legals contra un treballador de TVC per una presumpta relació amb la filtració de dades de 2012.» Per aquests fets, la fiscalia i la CCMA «demanen 7 anys de presó pel nostre company per un suposat delicte de “descobriment i revelació de secret”».

El dia 1 d’Agost de 2012 un missatge procedent del correu del president del Consell de la CCMA, Brauli Duart, es va rebre a diferents bústies del correu intern de la corporació. En aquell correu s’adjuntava un full excel amb dades de la plantilla i els càlculs d’indemnitzacions per fer un ERO que Brauli Duart va materialitzar el 2013 i que va significar el període més conflictiu de la història de la Corporació.

El comitè d’empresa i totes les seccions sindicals que en formen part han adreçat al President del Consell una petició urgent de desistiment de les accions legals contra el treballador, però a hores d’ara, informa el comitè, «no hem tingut cap resposta. Ens sembla innecessari, injust i de conseqüències irreparables pel nostre company continuar amb accions legals que no resoldran res i reobriran les ferides dels anys passats.» La setmana vinent hi haurà a les instal·lacions de TV3 una assemblea per proposar accions de suport al company i reclamar la retirada de les demandes

Intermediaris en la producció de la telenovel·la
El comitè afegeix en la seva nota que la direcció de Recursos Humans de TV3 «ha informat d’un canvi de model en la producció de la telenovel·la que ha de substituir a La Riera. Es tractaria de cedir a tercers el càsting i la contractació d’artistes i guionistes del nou culebró. La direcció al·lega que l’Administració Pública posa impediments a l’hora d’autoritzar els contractes d’actors i actrius i guionistes, i la solució que han pensat és externalitzar la contractació i el càsting.». Els representants dels treballadors mostren el seu rebuig a «aquesta cessió de producció i hem reclamat de forma urgent una reunió amb la nova direcció de TVC i amb els responsables de producció de programes. Els plantejarem mantenir la telenovel·la sense intermediaris que només encaririen i complicarien els processos de producció.»

El comitè d’empresa ja ha tingut la primera trobada amb el sindicat d’actors i actrius que comparteixen la nostra preocupació pels plans de subcontractació i pel fet que l’aparell de l’Administració no entengui que la CCMA és una indústria de producció audiovisual que ha de tenir necessàriament relació contractual directa amb artistes, guionistes i amb el món de la cultura en general.