Els treballadors del diari esportiu del grup Z, Sport, començaran aquest dimecres 13 de desembre una vaga indefinida contra l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que ha presentat l’empresa. Aquesta decisió l’han presa en l’assemblea realitzada el 12 de desembre després que els responsables del rotatiu no volguessin ni valorar la darrera proposta que els havia fet el comitè d’empresa. Aquesta consistia en oferir –tot i que el diari encara no ha justificat la necessitat de l’ERO–, una rebaixa salarial del 8% i baixes voluntàries amb 40 dies per any treballat i 40 mensualitats de límit.

La plantilla de l’Sport ja va fer dies enrere una vaga d’un hora diària per protestar contra l’ERO i per forçar l’empresa a negociar i havia convocat vaga indefinida per a partir del 5 de desembre si l’empresa no cedia en el seu propòsit. Tot i així, els treballadors van deixar la porta oberta a continuar amb les converses però finalment davant la negativa tancada dels executius del grup, han decidit paralitzar l’activitat del diari.

En un missatge a través de els xarxes socials, expliquen que han pres aquesta decisió «davant l’immobilisme de l’empresa que manté els 35 acomiadaments y no fa cap proposta alternativa digna, els treballadors i treballadores de l’Sport comencem en aquest moment una vaga indefinida. Pels llocs de treball i per la continuïtat del projecte.»