El comitè nacional del Sindicat Nacional de Periodistes (SNJ) francès ha emès un comunicat en el qual denuncia que «sota la coartada de l’austeritat imposada, les redaccions i les periodistes pateixen uns perjudicis addicionals. Aquests es tradueixen en salaris bloquejats, mitjans sacrificats, tasques acumulades i multiplicades, i, entre altres coses, un atac generalitzat als drets dels treballadors».

L’SNJ afirma que «la professió no pot més« i reclama als poders públics que «prenguin seriosament consciencia de les greus amenaces que d’aquesta manera pateix la informació de qualitat.» El comitè nacional de l’SNJ, principal organització de la professió a França, en la seva reunió dels dies 27 i 28 de març passats, interpel·la públicament l’executiu i els parlamentaris i els exigeix tres actuacions essencials «a dur a terme sense demora». Es tracta de la reforma eficaç de les ajudes a la premsa, el reconeixement jurídic dels consells de redacció, i la instauració d’una instància nacional de deontologia.

«Sense signes positius significatius, els ciutadans, que tenen dret a una informació de qualitat, completa, honesta i pluralista», afirma el sindicat francès de periodistes, «es veuran obligats a constatar que hi ha una falta de voluntat activa que posa la professió en perill, una professió la missió de la qual d’informació és vital en una democràcia digna d’aquest nom». En aquest sentit, l’SNJ fa una crida a tots els periodistes a participar en les manifestacions del 9 d’abril proper.