La direcció de Radiotelevisió Valenciana (RTVV) ha confirmat l’elaboració d’un ERO que afectarà de manera important l’actual plantilla de 1.800 treballadors de Canal 9 i les altres empreses de RTVV. Així ho va assegurar aquest dilluns el secretari general de l’ens, Juan Prefaci, en una reunió amb els representants dels treballadors on els va comunicar que es preveu dur a terme l’expedient de regulació abans de l’estiu.

Les xifres sobre el nombre de persones afectades per aquest ERO no s’han aclarit. Mentre que el secretari general de Radiotelevisió Valenciana negava que la retallada de personal podria afectar entre 1.000 i 1.300 treballadors, des de l’executiu d’Alberto Fabra s’admetia que les xifres podrien ser aquestes.

Les condicions de l’ERO les decidirà l’empresa que guanyi un concurs al qual es destinaran 190.000 euros. Que es pagui una empresa externa per determinar qui se’n va al carrer s’ha qualificat des del comitè d’empresa d’”immoral”. A més, els sindicats presents a Canal 9 afirmen que, en lloc d’acomiadar personal, el que s’hauria de fer és externalitzar menys la producció i fer més continguts interns amb la plantilla actual.