La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) se suma a la jornada internacional en defensa de la professió i del periodisme de qualitat

La jornada internacional que es convoca cada 5 de novembre amb el lema “Dempeus pel periodisme” se celebra aquest any en un moment en què tota la professió periodística mundial, i la de l’Estat espanyol de manera molt especial, pateix un important retrocés en els seus drets laborals, una creixent concentració de mitjans que perjudica la necessària pluralitat de la informació i una minimització i submissió dels mitjans públics que afecta la nostra democràcia.

El 2008, la Federació Internacional de Periodistes (FIP), a la qual pertany la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), va acordar que cada 5 de novembre sigui celebrat pels seus sindicats afiliats com una jornada en defensa d’un exercici professional digne i d’un periodisme ètic.

La situació mundial actual és molt més greu a Espanya, a causa de l’absoluta falta de regulació del Dret a la Informació de la Ciutadania, que assisteix, indefensa, a la vulneració diària d’aquest dret.

De la mateixa manera s’arracona el dret dels grups socials a les eines de comunicació, que són exigides des de les organitzacions defensores dels drets humans com una garantia de la democràcia informativa.

En aquest dia, i davant les situacions esmentades, la FeSP torna a fer una crida als legisladors perquè assumeixin, d’una vegada per totes, la seva obligació de fer que sigui una realitat plena el Dret a la informació que la Constitució espanyola garanteix a la ciutadania.

També demanem a totes les organitzacions de periodistes que exigeixin de manera unitària als mateixos parlamentaris que estableixin les bases legals per avançar cap a un periodisme ètic i de qualitat.

Junta Executiva Federal de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)