El pròxim dijous 28 de novembre es farà la festa Birres pel periodisme digne. Contra la precarietat al periodisme, organitzat per la Comissió Periodigne. Aquesta està formada pel Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), el Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC). Deriva (abans SomAtents), i Solidaritat i Comunicació (SICOM). L’objectiu d’aquesta comissió és organitzar actes conjunts d’aquestes entitats en relació a les qüestions més importants que actualment té plantejades la professió.

Una assemblea oberta de periodistes i professionals de la informació celebrada el mes de novembre de 2017 i organitzada per aquestes entitats, va aprovar el pentadecàleg 15 accions per un periodisme digne, que és una mena de full de ruta de la Comissió Periodigne amb les principals reivindicacions del sector. Entre aquestes hi ha propostes per lluitar contra la precarietat laboral creixent que hi ha al periodisme i de la qual es vol parlar en aquest acte que vol ser al mateix temps reivindicatiu i festiu.

L’acte està obert al conjunt de la professió, especialment als col·lectius que ho passen pitjor com són els i les periodistes a la peça, especialment si són dones freelances.

Birres pel periodisme digne. Contra la precarietat al periodisme
Dia: Dijous 28 de novembre de 2019.
Hora: A partir 19.30 hores
Lloc: Bar la Rubia. c. Ferlandina, 29 (plaça del MACBA)
La festa tindrà una introducció inicial d’uns 45 minuts en la qual estan convidats a intervenir:
Ruth Gumbau, com a presentadora de l’acte.
Quique Badia, membre de la CNT-Mitjans de Comunicació per presentar el seu estudi El periodisme a la UVI
Laura Saula, periodista a la peça i membre de la Comissió de Precarietat del Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC)
Esperanza Escribano, representant de la Comissió 8 de marc de dones periodistes
Cèlia Atset, fotoperiodista freelance,
Quico Ràfols, president de l’SPC per parlar de les propostes que s’han fet per regular els drets laborals dels periodistes, especialment el col·lectiu de periodistes a la peça i freelances
Patrick Urbano, periodista, autor de Manual de Defensa Jurídica para periodistas.