El Comitès Professionals de Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio han fet públic un comunicat en el qual expressen la seva posició respecte el frustrat debat cara a cara entre els candidats del PSC i CiU a la presidència de la Generalitat, José Montilla i Artur Mas, respectivament.

En el comunicat, els comitès professionals “lamenten la subordinació d’un mitjà públic com TVC a les estratègies electorals dels partits polítics” i critiquen com es va organitzar el debat.

“Al marge del que pugui decidir la Junta Electoral Central, constatem que els rígids criteris de proporcionalitat i ordre de les informacions i entrevistes electorals, marcats per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, es poden trencar a voluntat d’aquests partits”, s’afirma en el text i s’afegeix: ”aquestes formacions polítiques s’han atribuït les funcions i han pres decisions que corresponen a la direcció de TVC”.

Comitès Professionals de TVC i Catalunya Ràdio
22 de novembre de 2010