Televisió
Noticies
Comunicat
Comunicat
El Sindicat de Periodistes/ Sindicat de Professionals de la Comunicació a la demarcació de Tarragona condemna vehementment la decisió de tancar de la delegació del Canal Català a Tarragona.
L’SPC se solidaritza amb tots els treballadors (11) i col•laboradors, els quals han estat informats avui personalment pel propietari de l’estació privada Nicola Pedrazzoli.
Comunicat
Canvi a la direcció d’Informatius de TV3: un dels motius de reformar la Llei de la CCMA
De forma tristament previsible, CiU està cobrint tots els objectius que es va plantejar amb la reforma de la Llei de la CCMA, i especialment en l’à mbit del control dels serveis informatius, una veritable obsessió de la federació, alimentada per sectors convergents ‘hooligans’ que des de fa anys reclamaven el cessament tant de Mònica Terribas com de la Cap d’Informatius, Rosa Marqueta.
Noticies
Iniciem amb aquest un seguit d’articles sobre temes candents a manera de reflexions i propostes sobre els diferents à mbits de la nostra professió: Premsa, mitjans públics, col·laboradors i periodistes a la peça, dret a la informació, precarietat laboral, concentració de mitjans, noves tecnologies i nous formats, mitjans alternatius, igualtat, autoocupació... De tots aquests temes en parlarem a la IV Assemblea de Periodistes que celebrarem el 16 de juny al Pati Llimona.
Noticies
El pròxim 16 de juny l’SPC celebrarà la IV Assemblea de Periodistes sota el lema Que quedarà del periodisme. Serà una oportunitat per debatre la situació actual del sector, amb una greu crisi que ha comportat la pèrdua de més de 2.000 llocs de feina, i les alternatives que cal plantejar per poder sortir-ne.
Volem conèixer la vostra opinió sobre la situació i esperem els vostres comentaris que podeu fer en les notÃcies que anirem publicant sobre el tema.
Noticies
El 3 de maig es commemora el Dia Mundial de la Llibertat de Premsa perquè una premsa lliure, plural i independent és un component essencial de les societats democrà tiques i un dret humà fonamental.
Si fem un repà s a la situació per la qual travessen els mitjans de comunicació del nostre paÃs ens n’adonem que ara més que mai té sentit aquesta celebració.
Comunicat
Frustrat el nomenament de Ramon Rovira com a director de TV3, el Govern va tornar a proposar el nom d’Eugeni Sallent, que va ser la primera opció per substituir Mònica Terribas un cop CDC va decidir defenestrar-la i pactar amb el PP la reforma de la CCMA, per retornar a la governamentalització i redimensionar la Corporació. Llavors el comte de Godó va demanar que no li prenguessin Sallent, però ara el propietari del grup medià tic ha fet el sacrifici de deixar-lo marxar, no se sap a canvi de què.
Comunicat
Davant la imminent destitució de la directora de TVC : una decisió amb criteris polÃtics i no professionals
37 anys després de mort el dictador, i 35 de les primeres eleccions democrà tiques Espanya i Catalunya continuen sent diferents, els drets democrà tics disten molt dels habituals a la resta d’Europa. Som una societat intervinguda a nivell econòmic per la UE i a nivell polÃtic pels governs espanyol i català que se senten propietaris dels ciutadans i del seu futur sense retre comptes i amb total opacitat en les seves decisions.
Noticies
Uns 500 professionals de Televisió de Catalunya han fet arribar al nou Consell de Govern de la CCMA un manifest en defensa del servei públic de televisió de qualitat. Sota el tÃtol No volem retrocessos. Que el canvis polÃtics no perjudiquin el bon moment de TV3.












