Un any més quan s’acosta el 12 d’octubre, el fotoperiodista torna a ser objecte de les amenaces de l’extrema dreta

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació condemna les amenaces de l’extrema dreta contra el company Jordi Borràs, concretades en una pintada a la persiana d’una llibreria de Mataró on hores després el fotoperiodista participava en un acte. Algú hi havia escrit «Jordi Borras, muerto». Lamentablement no és aquesta la primera vegada que hem de mostrar la nostra solidaritat amb Borràs, víctima dels atacs físics i verbals de col·lectius feixistes. En Jordi és un dels màxims experts sobre les activitats d’aquests grups dels quals n’ha informat abastament.

No s’ha d’oblidar que l’any passat, també coincidint amb el 12 d’octubre, el company ja va ser víctima de les amenaces de l’extrema dreta, Confiem que enguany sigui l’última perquè això voldrà que fets com aquest s’hauran eradicat.

I com dèiem també ja fa un any, un cop més, des de la intolerància es reclama matar el missatger, atemptant així contra el dret constitucional a la informació, base de tota societat democràtica.

Considerem que aquesta és una agressió contra el periodisme i la informació veraç. L’SPC dóna tot el suport a Jordi Borràs i a les accions que emprengui contra els responsables d’aquest darrera amenaça. També ho fem amb totes les iniciatives que s’emprenguin per acabar amb la impunitat de les amenaces contra les llibertats, i contra el dret a la informació.

Contra la violència feixista que ataca la informació!