El president del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), Francesc Ràfols, serà el convidat a l’Espai Càtedra que tindrà lloc el proper dijous 21 de juny i que convoquen l’associació cultural Etcètera i la Càtedra d’Estudis Jurídics Locals Màrius Viadel i Martín de la Universitat Rovira i Virgili (URV).

La xerrada porta per títol Periodisme i ciutadania i Ràfols explicarà perquè el periodisme juga un paper essencial en totes les vessants de la societat i genera, per la forma en que s’exerceix, critiques i debats. Bernat López, Director del Departament d’Estudis de Comunicació de la URV, serà l’encarregat de presentar al protagonista de l’Espai Càtedra.

L’SPC presentarà el pentadecáleg «15 accions per a un periodisme digne», aprovat a l’Assemblea Oberta de Periodistes celebrada l’11 de novembre passat. En aquest document es recullen les principals transformacions que reclamen els professionals de la informació per tal de poder garantir el dret a la informació de la ciutadania

L’acte serà el proper dijous 21 de juny, a les 19.30h, a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV i s’emmarca en el cicle d’Espai Càtedra que té la voluntat de generar cultura, opinió i coneixement a la nostra societat. L’SPC convida tant els professionals de la informació com el conjunt de la ciutadania a conèixer a fons les propostes del pentadecàleg.

La xerrada de Francesc Ràfols s’inclou als actes del 25è aniversari del Sindicat de Periodistes de Catalunya, que va néixer el mes de juny de l’any 1993. Aquest acte a Tarragona serà el primer que fa el sindicat, amb la intenció de fer-ne de similars en altres ciutats catalanes. La celebració institucional del 25è aniversari serà el 5 de novembre a Barcelona.