La Federació Internacional de Periodistes (FIP) i la Federació Europea de Periodistes (FEP) han fet una crida a l’Exèrcit Lliure de Síria perquè s’esforci a aconseguir l’alliberament del periodista espanyol Marc Marginedas, en parador desconegut des fa tres setmanes.

Segons informes dels mitjans, Marginedas, enviat especial del diari El Periódico, va ser segrestat per un grup rebel als afores de la ciutat de Hama (oest de Síria) el 4 de setembre, últim dia en què els seus editors van tenir contacte amb ell. Una informació d’El Periódico assegura que el periodista viatjava en un vehicle amb conductor, quan va ser detingut i segrestat per rebels gihadistes.

“Condemnem fermament aquest segrest del nostre col•lega espanyol, Marc Marginedas, un veterà del periodisme en zones diverses del món i que ha cobert diversos conflictes armats en l’última dècada, des de conflictes en territoris de l’antiga Unió Soviètica fins a la guerra civil algeriana , ha declarat el president de la FIP , Jim Boumelha: “Demanem a l’Exèrcit Lliure de Síria, que pot tenir informació sobre les persones que han segrestat Marginedas o sobre on pot estar retingut, que faci tot el possible, tot el que estigui a les seves mans, perquè sigui alliberat” .

El Periódico ha informat que no ha pogut contactar amb Marginedas des del seu segrest. Era el seu tercer viatja a Síria des que va començar el conflicte al març de 2011. El diari afirma que el periodista va entrar a Síria l’1 de setembre pel sud de Turquia “acompanyat de membres de l’oposició de l’Exèrcit Lliure de Síria” i que cap grup d’oposició sirià ha reivindicat el segrest.

La Federació d’Associacions de Periodistes d’Espanya (FAPE9 i la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) , ambdues afiliades a la FIP i a la FEP, han expressat la seva preocupació per la sort que pugui córrer Marginedas. També han subratllat el reconeixement professional i els premis que ha rebut durant per la seva llarga trajectòria periodística.

Centenars de periodistes, treballadors de mitjans de comunicació i amics es van concentrar el passat dia 24 a les portes d’El Periódico per exigir l’alliberament immediat de Marginedas. Les concentracions es repetiran cada dimencres a les 17 hores fins que Marginedas sigui alliberat.

“Demanem a l’Exèrcit Lliure de Síria que cooperi per aconseguir la llibertat del nostre col•lega, Marc Marginedas, i demanem a totes les parts implicades en el conflicte sirià perquè deixin de fer dels periodistes un dels seus objectius. Han de respectar la llibertat dels mitjans i alliberar tots els periodistes detinguts en l’actualitat” , ha declarat el president de la FEP , Mogens Blicher-Bjerregård.

A principis de mes , el reporter italià , Doménico Quirico , va ser alliberat després de cinc mesos en captivitat a Síria , però un bon nombre de periodistes segueix segrestat. Entre ells, cal esmentar al fotògraf polonès Marcin Suder, als francesos Didier François i Edouard Elias i a diversos periodistes de la televisió siriana. Els periodistes nord-americans Austin Tice i James Foley es troben també en parador desconegut des de fa un any i deu mesos respectivament.