El grup inversor Liberty aprofita la crisi com a excusa per reduir costos i augmentar els seus beneficis

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) expressa el seu total suport als treballadors de Prisa i rebutja rotundament, amb ells, els plans de l’empresa per desprendre’s de 2.500 persones de la plantilla amb el pretext del deute que té el grup. Aquesta reducció de llocs de treball només servirà per desprendre’s d’una part important dels treballadors que ha convertit Prisa en un dels grups més importants del panorama informatiu mundial.

Des de la FeSP fem una crida als treballadors d’altres mitjans perquè vagin a la manifestació prevista per demà 19 de març a Madrid, que sortirà a les 11 hores de la plaça de Cibeles.

La Junta Executiva Federal de la FeSP considera que no hi ha raons fundades que justifiquin una retallada de plantilla tan dràstica, sinó que més aviat es respon a les exigències dels nous accionistes, encapçalats pel grup inversor Liberty, que pretenen aprofitar la crisi econòmica per incrementar els seus beneficis i abaratir els costos salarials de manera permanent.

Aquesta reducció de plantilla es traduirà en un detriment de la qualitat del producte i perjudicarà la informació i el dret que té la ciutadania a rebre-la.

La informació de qualitat, elaborada per professionals preparats i amb estabilitat laboral, constitueix la garantia d’una societat lliure, plural i ben informada. Les empreses de comunicació han d’anteposar la informació per sobre del benefici empresarial.

Madrid, 18 març 2011