La secretària d’Estat de Comunicació va deixar fora de la compareixença d’Obama i Rajoy la Cadena SER, ‘El Mundo’, Catalunya Ràdio i altres mitjans.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) considera que excloure mitjans com la Cadena SER, el diari El Mundo o les emissores catalanes RAC 1 i Catalunya Ràdio, entre altres, de la roda de premsa celebrada pels presidents dels governs espanyol, Mariano Rajoy, i dels Estats Units, Barack Obama, és una decisió inacceptable des d’un punt de vist democràtic i de respecte a l’accés a la informació. Els usuaris de tots els mitjans de comunicació tenen dret a conèixer els continguts d’una entrevista de tant interès general, en igualtat de condicions.

La secretària d’Estat de Comunicació i el seu equip han ofert explicacions contradictòries dels criteris seguits per excloure d’aquesta roda de premsa, a més dels mitjans citats, a Telecinco, La Sexta, El Periódico, La Razón, i les agències Europa Press i Colpisa.

Si les reduïdes dimensions del Despatx Oval de la residència del president nord-americà obligava a limitar la presència de mitjans en la compareixença, no pot ser el Govern espanyol el que decideixi quins periodistes poden entrar i qui no. En aquests casos han de ser els propis informadors els qui es posin d’acord o ho resolguin per sorteig, amb un “pool” per a les televisions, o com considerin oportú.

La Federació de Sindicats de Periodistes reclama de l’Executiu de Mariano Rajoy una major transparència informativa i que s’acabi la política de triar els “bons” i els “mals” mitjans ja que d’aquesta manera, més que castigar aquests mitjans, a qui es perjudica és la ciutadania en el seu conjunt.

La manera de procedir de l’Executiu de Mariano Rajoy demostra, una vegada més, la seva falta de respecte cap als periodistes, especialment aquells que li són més incòmodes. La FeSP recorda que aquesta no és la primera ocasió en què es produeixen situacions d’aquest tipus i exigeix que s’adoptin les mesures que corresponguin perquè no torni a succeir.