Demana a aquest govern que els deixi treballar sense obstacles i a l’Executiu espanyol que garanteixi la seva seguretat

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) rebutja i condemna les amenaces del govern d’Israel, a través del director de l’Oficina de Premsa, Oren Helman, als periodistes que embarcats en la Segona Flota de la Llibertat rumb a Gaza per complir el seu deure d’informar.

Advertir-los, com ha fet Helman, que el seu treball professional en aquest cas es considera “una violació de la legislació israeliana” i que, com a conseqüència, els poden negar l’entrada en aquest país durant 10 anys, és un intolerable atac a la llibertat d’informació que empara aquests professionals.

El mig centenar de periodistes que viatgen en la flotilla, entre ells sis espanyols, no van a participar en les seves activitats sinó a informar-ne. Per això, l’actitud d’Israel només pot interpretar-se com un intent d’impedir que es conegui la previsible intervenció del seu exèrcit o forces de seguretat.

La Junta Executiva Federal de la FeSP considera que el govern israelià no només ha de permetre el treball d’aquests periodistes, sinó que està obligat a garantir la seva integritat física i tot el seu material. Qualsevol perjudici que pateixin serà responsabilitat exclusiva de les autoritats d’aquest país. Les declaracions del primer ministre, Benjamin Netanyahu, dient que exigirà a tots els organismes israelians que donin “un tracte especial” als periodistes estrangers que arribin a la flotilla, no dissipen la inquietud.

La FeSP demana al govern espanyol que faci un seguiment permanent del vaixell ‘Gernika’, en què viatgen els periodistes espanyols i altres ciutadans -com s’ha compromès la ministra d’Afers Exteriors, Trinidad Jiménez, amb IU-ICV, ERC i el BNG-, i que adopti totes les mesures necessàries per protegir i impedir qualsevol represàlia.

Aquesta Federació lamenta que PSOE, PP, CiU, PNB, UPyD i UPN hagin votat avui al Congrés en contra d’una proposta del BNG per instar el govern de Zapatero a que garanteixi la protecció dels espanyols embarcats en la flotilla.

30 juny 2011
Junta Executiva Federal de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)