Els treballadors de Canal9 no van callar. Els gestors de Canal9 van manipular la radiotelevisió pública valenciana durant anys, malgrat les reiterades denúncies que els periodistes van realitzar en diverses ocasions a través dels consells professionals. Així ho han assegurat els treballadors de la Radio Televisió Valenciana (RTVV) en una de les taules de debat del XII Congrés de Comunicació Local que ha organitzat la Universitat Jaume I a Castelló.

Un dels treballadors ha manifestat que quan tenia contracte precari un directiu el va telefonar a casa seva per dir-li que si volia renovar el seu contracte no votés en les eleccions a consells professionals que s’estaven celebrant. Aquests consells estaven denunciant de manera reiterada els casos de manipulació que es duien a terme des de la direcció d’Informatius.

En l’actualitat els treballadors de Canal9, després del tancament de l’empresa, es troben en situació de «permís retribuído», mentre la policia fa guàrdia a les instal·lacions per impedir-los que vagin a treballar.

Les mateixes fonts estimen que només per la campanya de Nadal s’haguessin ingressat més de quatre milions d’euros per publicitat, i no obstant això s’ha preferit tenir els treballadors pagant-los perquè estiguin a casa seva sense treballar. Això evidencia que el tancament no obeïa a raons econòmiques i que hi havia molta pressa perquè Canal 9 deixés d’emetre.

Els treballadors presents a la taula de debat s’han queixat de la permissivitat d’una part de la població i una certa connivència de part dels mitjans de comunicació amb aquest estat de coses. I han afegit que quan van demanar la dimissió del director d’Informatius per la manipulació informativa sobre l’accident del Metro de València, només un diari ho va publicar, i en la major part dels casos, la resta de la premsa no es feia ressò de les denúncies.

Tots han coincidit a assenyalar que el tancament de la Radio Televisió Valenciana, un servei públic essencial per a una societat democràtica, no és res sobrevingut sinó que part d’un pla preestablert per acabar amb tot allò públic i, especialment, amb els mitjans de comunicació.

Els partits de l’oposició al Parlament han anunciat que si governen obriran de nou Canal 9. D’altra banda, un grup de professors de les universitats de la Comunitat Valenciana amb estudis de Comunicació presents al congrés han anunciat que van a començar a treballar per elaborar una graella per a una radiotelevisió de servei públic i de qualitat. La FeSP ha estat representada en aquest congrés pels seus secretaris d’Organització i d’Acció Sindical, Dardo Gómez i Paco Terrón, respectivament.