La plantilla de BTV, subcontractada a través de BCN Audiovisual, hem decidit fer vaga els propers dies 19 de setembre i 3 d’octubre, coincidint amb el pregó de les festes de la Mercè i el plenari municipal del mes d’octubre. El motiu és que, des del gener de 2013, tenim el sou rebaixat entre un 4,5% i un 10% per una retallada que l’Ajuntament aplica a BTV tot i haver tancat els darrers exercicis pressupostaris amb superàvit a les arques municipals. L’any passat, ens van treure 335.000 euros dels nostres sous i l’Ajuntament va tancar l’exercici amb un superàvit de 139,3 milions. Ara sembla que volen perpetuar aquesta situació.

Havíem convocat vaga el 25 de juliol i la vam desconvocar perquè l’empresa ens ho va demanar com a condició per seure a negociar. A les dues reunions que s’han fet d’aquesta mesa negociadora, l’única oferta que s’ha posat sobre la taula ha estat una recuperació del 0,5% de la massa salarial cada any fins al 2019, en què arribaríem a recuperar un 3% de mitjana, és a dir, menys de la meitat del que ens van retallar i només sis anys després. Els 91 assistents a l’assemblea hem refusat avui aquesta oferta, que considerem del tot insuficient.

Davant la necessitat d’obrir un nou marc de negociació directa amb l’Ajuntament, que fins ara no ha estat possible, la plantilla de BTV i Barcelona FM, subcontractada a través de BCN Audiovisual, convoquem aquestes dues jornades de vaga, que aniran acompanyades de diverses accions de protesta al carrer i a les xarxes socials. La proposta de vaga ha estat aprovada amb 89 vots a favor i dues abstencions.