Més de 12.000 llocs de treball han desaparegut a la darrera dècada de la indústria dels mitjans dels Estats Units. Segons les dades del Pew Research Center, l’any 2014 es van crear 5.000 llocs de treball a jornada completa a les empreses de comunicació nord-americanes digitals. Com a conseqüència d’això, els sindicats han començat a aparèixer amb força a les redaccions digitals. Així, ha nascut el Sindicat de Treballadors de Mitjans per defensar els drets dels periodistes en línia.

A principis d’aquest any, els empleats de Gawker Media, Vice i Salon van votar sindicalitzar-se: volen compartir la creixent prosperitat de la indústria dels mitjans digitals i ser capaços d’establir condicions de treball dignes per als periodistes en línia. Els sous a les editorials digitals són considerablement més baixos que en els mitjans de comunicació tradicionals, on la negociació col·lectiva sindical ha portat a millors acords sobre salari, seguretat en la jubilació i en les condicions de treball. Segons la darrera enquesta als EUA, el salari mitjà anual de Periodisme i Comunicació de Masses BA graduats va ser 40.500 dòlars per als membres del sindicat i de 32.000 per als quals no ho són.

Mal pagats i explotats, els periodistes digitals nord-americans estan tractant de sindicalitzar-se. Alguns d’ells han fundat el Sindicat de Treballadors de Mitjans, anunciant el llançament de la Declaració de Louisville dels Drets dels treballadors dels mitjans per al proper 8 d’octubre, al Carl Braden Memorial Center de Louisville. Entre els 12 drets que reclamen destaquen la regulació de les hores extraordinàries (per sobre del límit de 40 hores a la setmana ha de ser pagat), polítiques menys restrictives de mitjans socials quan els periodistes estan fora d’hora, disposicions contra la discriminació per edat, els drets dels freelances, diversitat racial i ètnica…