S’ho volen carregar tot… també el dret a la informació

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) conjuntament amb altres sindicats del sector –CCOO, UGT i UPIFC– convoquen els treballadors dels mitjans de comunicació a una concentració per al dimarts 5 de juny per protestar contra la greu situació que pateix i els efectes negatius per al dret a la informació que això suposa. La concentració tindrà lloc a les 13 hores a la plaça Sant Jaume de Barcelona. Es llegirà un manifest i es lliurarà una carta al president de la Generalitat, Artur Mas, perquè desenvolupi polítiques públiques que assegurin el futur dels mitjans de comunicació..

En aquest manifest s’assegura que «els mitjans públics –especialment RTVE i les cadenes autonòmiques– estan sent objecte d’un brutal assetjament per part dels operadors privats que han trobat la plena complicitat dels poders polítics. Al mateix temps, hi ha ajuntaments que han decidit ignorar el crucial paper que juguen els mitjans locals en la cohesió i en la integració social als seus municipis i han tancat ràdios i televisions o les han reduït a la mínima expressió». També es diu que «la crisi als mitjans de comunicació privats ha portat milers de treballadors a l’atur, ha reduït els equips d’investigació dels diaris, ha eliminat informadors gràfics, que busquen casos de corrupció, abusos de poder, suborns, etc…, derivant tot plegat en una perillosa retallada en el dret a la informació de la ciutadania i, per tant, en la qualitat de la democràcia.».

La situació que viuen els professionals de la informació –tant els que estan en plantilla com els que no– és cada cop més greu i per això és imprescindible una resposta conjunta dels treballadors del sector. La mobilització del 5 de juny ha de ser només el primer pas per provocar els canvis necessaris per revertir la dinàmica destructiva dels darrers anys en els que només a Catalunya s’han perdut més de 2.000 llocs de treball tant als mitjans com en el col·lectiu de periodistes a la peça o col·laboradors.

Defensem els mitjans de comunicació i el dret a la informació de la ciutadania

Barcelona, 4 de juny de 2012