La Federació Internacional de Periodistes (FIP) i la resta d’organitzacions internacionals que formen part de la Xarxa IFEX en defensa de la llibertat d’expressió impulsen al llarg d’aquest mes de novembre una campanya per exigir als governs de tot el món que prenguin les mesures necessàries per posar fi a la impunitat que cada vegada més sovint registren els crims contra els periodistes. El 18 de desembre de 2013, l’ONU va instaurar el 2 de novembre com a Dia Internacional contra la impunitat dels delictes comesos contra periodistes, aniversari dels assassinats de dos periodistes de RFI, Ghislaine Dupont i Claude Verlon, registrats a Kidal (Mali) el 2013. la Xarxa IFEX va assenyalar per a la mateixa finalitat el 23 de novembre, que commemora la massacre de Maguindanao, a Filipines, quan almenys 32 periodistes van perdre la vida en un únic atac, el més mortífer contra els mitjans de comunicació. Així, la campanya es desenvolupa al llarg del mes de novembre, entre aquestes dues dates.

La FIP demana la participació de tots els seus sindicats membres i dels seus respectius afiliats per aconseguir el màxim ressò possible d’aquesta iniciativa. La campanya consisteix en diverses accions:

1.- La FIP demana que qualsevol periodista que conegui un membre de la família d’un periodista assassinat al seu país, parli amb ells i els demani que facin un missatge de vídeo de dos minuts sobre la necessitat d’assegurar la justícia per als seus éssers estimats perquè es pugui publicar a la pàgina web de l’organització.

2.- Difondre la declaració de la FIP a través de les xarxes socials, principalment Twitter i Facebook.

3.- La FIP ha preparat una sèrie de missatges de vídeo i demana que també es difonguin a Twitter i Facebook. La federació vol aconseguir que al final de la campanya s’hagin aconseguit 100.000 m’agrada o s’hagi marcat com a favorit.

4.- El cartell de la campanya #EndImpunity es pot descarregar del web de la FIP des del mateix enllaç que en el punt anterior. Demana als periodistes que es facin una foto amb el cartell i que l’enviïn adjuntant un breu missatge al president o primer ministre del país, instant-los a adoptar una postura pública en contra de la impunitat dels crims comesos contra periodistes. Aquests missatges es difondrien posteriorment per Twitter i Facebook.

5.- La FIP proposa un model de missatge per difondre a través de les xarxes socials en el cas que alguna persona el vulgui utilitzar o tenir-lo com a referència per elaborar el seu propi text. Per a Twitter seria més o menys: «El president o el primer ministre [afegir nom], en el Dia de #finimpunidad has de fer tot el possible per posar fi a la violència contra els periodistes a [afegeixen el nom del país] #EndImpunity” . Per a Facebook: «Benvolgut [afegim Senyor President o Primer Ministre], en aquest Dia de les Nacions Unides contra la impunitat de la delinqüència dirigida contra els periodistes, l’instem a que prengui una posició pública en contra de la violència contra els professionals dels mitjans de comunicació a [afegeixi el nom del seu país] i a ordenar que s’investiguin tots els atacs contra els periodistes i treballadors de mitjans. Gràcies»

6.- Per al 23 de novembre es reserva la traca final de la campanya, centrant-la en els països més perillosos per als periodistes, entre ells Mèxic, Somàlia i Filipines. Amb aquesta finalitat, es l’organització suggereix una gran campanya viral a través de les xarxes socials reivindicant l’#end Impunity.