CONTRA LA DESINFORMACIÓ, “PERIODIGNE”

El lema del nostre darrer Congrés –celebrat l’abril de 2018– era «Ni precarietat ni desinformació: rebel·lió i organització». Amb això volíem dir que davant els principals problemes de la professió, la millor resposta és l’organització dels i les professionals de la informació. També volíem dir que la situació en el nostre sector reclama dels i les que hi treballem una resposta ferma, ràpida i decidida.

A la majoria de països d’arreu del món –o, com a mínim, en els països on hi ha un mínim de llibertats– els i les periodistes estan organitzats en sindicats. I l’SPC formem part –a través de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)– d’aquesta xarxa europea i internacional de
treball comú dels i les professionals de la informació, que són la Federació Europea de Periodistes i la Federació Internacional de Periodistes.

Els objectius principals del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC).són la dignificació de les condicions de treball dels i les professionals de la informació com a requisit indispensable per poder fer un periodisme digne –de qualitat, rigorós i plural– al servei de la ciutadania, l’única a qui en realitat pertany la informació. Per això, una de les nostres proclames que dirigim a la ciutadania és «la nostra precarietat és la teva desinformació».

Dèiem quan ens vam constituir l’any 1993 «Venen temps difícils». La realitat, com sempre, ha superat la ficció, però la feina que hem fet des de llavors ha ajudat un gran nombre de companys i companyes de professió. Sempre hem dit que si l’SPC no existís, caldria inventar-lo
com més aviat millor. Estem en un debat obert per adaptar el nostre funcionament a les exigències actuals. La crisi sanitària provocada pel coronavirus ha esclatat quan el nostre sector encara no s’havia refet de la crisi econòmica de 2008. I això ho fa encara tot més difícil.

Però la nostra convicció en la necessitat de treballar per la dignificació de la professió i per defensar el dret a la informació de la ciutadania segueix intacta des del primer dia. Intentem millorar dia a dia les nostres eines, els nostres mitjans i les nostres estratègies per poder ser el
màxim d’eficaços i eficients en aquest repte. Però per això necessitem també el suport de tothom. Aquesta pàgina web només és una eina més de les que disposem. A través d’ella pots informar-te de què passa a la professió, de les nostres iniciatives i els nostres projectes per assolir els objectius que ens hem marcat.

Et convidem a utilitzar aquesta eina, a difondre-la entre companys i companyes. Et convidem també a ajudar-nos a tirar-ho tot plegat endavant perquè el teu suport és indispensable per poder lluitar per unes condicions de treball dignes que ens permetin fer un periodisme independent al servei de la societat. Benvinguts/des a la nostra pàgina web i a l’SPC.

Juliol 2020

Afilia-t’hi